• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • ЮРИДИЧНИЙ ЛІКНЕП

ПОРАДИ БАТЬКАМ

ЗАЗДЕЛЕГІДЬ ГОТУЙТЕ ДИТИНУ ДО ШКІЛЬНОГО
ЖИТТЯ


• Підтримуйте дитину у прагненні стати школярем, виявляйте інтерес до її справ і досягнень, допомагайте майбутньому першокласнику підтверджувати значущість його майбутнього становища і діяльності;

• Обговорюйте з дитиною ті норми і правила, з якими вона зіткнеться у школі. Пояснюйте їй доцільність цих правил;

• Організуйте раціональний розпорядок дня майбутнього першокласника;

• Намагайтеся передбачити та попередити ті проблеми, які можуть виникнути у дитини на першому етапі навчання;

• Емоційно підтримуйте бажання майбутнього першокласника досягти успіху, схвалюючи його: «Молодець!», «Як гарно!»;

• Поважайте думку своєї дитини про вихователя: для дитини старшого дошкільного віку вихователь часто є більш авторитетним, ніж батьки;

• Не залякуйте дитину школою, але й не забувайте, що навчання - це нелегка і відповідальна праця. Вступ до школи істотно змінить життя дитини, але він має позбавляти її радощів, ігор. Давайте зрозуміти майбутньому першокласнику, що у нього буде час і для розваг.

ПРАВИЛЬНО СТАВТЕСЯ ДО ВЧИНКІВ

ДОШКІЛЬНИКІВ

Навчайте дітей відповідальності за здійснені вчинки: слід давати дитині можливість зрозуміти скоєне, оцінити його. Обговорюйте лише вчинок і його результат, а не принижуйте гідність дитини чи вказуйте на недоліки особистості; Не вживайте звинувачувальних фраз на кшталт: «Ти мені набрид!»; «Навіщо ти знову так зробив?». Натомість слід вживати фрази, з яких випливає ставлення батьків до вчинку, а не до дитини :»Мені неприємно, коли ти так зі мною розмовляєш»; «Мені боляче, коли сусіди скаржаться на тебе»; Тон, яким проголошується вимога чи заборона, має бути скоріше дружнім, пояснювальним, ніж примусовим; Оцінюйте не лише вчинки, а й їх мотиви; Не залишайте поза увагою правильні вчинки дитини: вони заслуговують на схвалення.


ВИВАЖЕНО СТАВТЕСЯ ДО ПОКАРАННЯ ДИТИНИ


Перш ніж карати дитину, завжди вислухайте її пояснення з приводу того, що трапилося, і намагайтеся зрозуміти її, а вже потім оцінювати її вчинок;

Покарання не має бути надмірним і надто тривалим за часом; Не застосовуйте жорстокі фізичні покарання; Пояснюйте дитині, за що її покарано, щоб вона розуміла наслідки своїх дій;

Давайте дитині зрозуміти, що ви її любите, що вас не влаштовує не вона сама, а її поведінка.

ПІДВИЩУЙТЕ САМООЦІНКУ ДИТИНИ


Ставтеся до дитини як до абсолютно самодостатньої особистості, поважайте її. Ваш тон і стиль спілкування з дитиною мають переконувати її, що вона - цінна особистість, повноцінна людина, тому з нею розмовляють шанобливо, без принижень і образ; Виявляйте любов у стосунках з дитиною; якомога зрозуміліше пояснюйте дитині, чого від неї хочете; Уникайте слів «завжди» і «ніколи». «Ти завжди думаєш лише про себе!»; «Ти ніколи не приходиш з вулиці вчасно!» - подібні фрази переконують дитину у невмінні поводитися інакше. Ліпше сказати так: «Інколи я відчуваю, що ти забуваєш про інших»; «Я знаю, що ти позбавишся цієї поганої звички і станеш ввічливим, добрим, люблячим хлопчиком, що поважає інших;

Учіть дитину компенсувати все те, що принижує її гідність. Тобто допомагайте їй спрямувати свої зусилля для досягнення успіху у тій сфері, де вона найсильніша - музиці, спорті, образотворчості тощо, щоб дитина могла, наприклад, сказати собі: «Можливо, я не найкраще у групі рахую, проте я дуже гарно співаю»; Виховуйте у дитини впевненість у собі. Не забувайте, що дитина, як і кожна людина, має право на помилку.

НЕГАТИВНІ ЧИННИКИ СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ, ЯКІ ПРИЗВОДЯТЬ ДО УТРУДНЕННЯ АДАПТАЦІЙНИХ
ПРОЦЕСІВ

• Нерозуміння батьками своєрідності особистісного розвитку дитини;

• Неприйняття індивідуальності дитини;

• Невідповідність вимог та очікувань батьків можливостям і потребам дитини;

• Негнучкість у відносинах з дітьми;

• Нерівномірність виховання у різні роки життя дитини (ефекти батьківської деривації у перші роки і гіперопіки та надмірний контроль надалі); непослідовність у спілкуванні з дітьми;

• Неузгодженість підходів до виховання дитини між батьками.

ПАТОГЕННІ ЧИННИКИ СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ, ЯКІ ПРИЗВОДЯТЬ ДО УТРУДНЕННЯ АДАПТАЦІЙНИХ
ПРОЦЕСІВ

• Нерівномірність у ставленні до дітей;

• Високий рівень тривожності дітей як результат неадекватної вимогливості батьків;

• Формування емоційної залежності дітей від батьків;

• Феномен «заміни» індивідуальності дитини невротично зміненим образом Я батьків;

• Невротично мотивований характер взаємодії з дітьми;

• Надлишкова принциповість у відносинах з дітьми, недовіра до їхнього досвіду, нав'язування своєї думки і приниження почуття їхньої гідності;

• Індукційований вплив на дітей патології психіки батьків.



/Files/images/_DSC0028.jpg

Матеріали батьківських зборів на тему:
"Моральне виховання в сімї"

Мета: показати батькам, що діти - це особистість яка дуже вразлива, розумна і уважна душа; про важливість взаємин між батьками і дітьми.

Матеріали: магнітофонний запис, педагогічні ситуації, листочки - завдання.

У залі, де відбуваються збори, було тихо. Затамувавши подих, дорослі вслухаються в дитячий щебіт. Плавно прокручується магнітофонна стрічка, відтворюючи дитячі голоси - відповіді на запитання:

1. За що ти любиш свою маму?

2. За що ти любиш свого тата?

3. Пригадай день, який тобі найбільше сподобавсь?

4. Чи завжди тато відповідає на всі твої запитання?

5. Чи часто тато читає тобі книги?

6. Чи граються з тобою вдома тато і мама?

7. Які твої улюблені дитячі передачі?

Батьки слухають відповіді дітей ...

Ведуча: Ось він, внутрішній світ дитини, її погляди, переживання, ставлення до людей. Чи завжди ж добре живеться малому сину чи донці? Чи не збираються в дитячій душі хмаринки образ?

Взаємини між батьками і дітьми - важлива ланка родинного виховання. У кожній сім*ї вона складається по-різному. На превеликий жаль - не завжди вдало.

Бути батьками важко. Багато проблем зараз у сімейному вихованні і тому не випадково ми винесли на батьківські збори тему: „Моральне виховання дитини в сім,*ї".

Сьогодні ми зробимо спробу уточнити батьківське ставлення до дітей, а також ставлення дітей до батьків за допомогою гри: „Неслухняні зайчата"

Погляньте, у цій кімнаті живуть двоє зайченят зі своїми мамою і татом. Вони веселі звірята і мама з татом не завжди знають, як зупинити малят. Сьогодні ми допоможемо їм.

1. Зайчикова мама наказала зайченятам гратися поблизу будинку. Настав час обідати, але зайченят ніде не було. Лише пізно ввечері заплакана і стомлена зайчиха знайшла малят. Як їй покарати непослухів? (Розбір батьками ситуації).

Ведуча: Шановні батьки, а зараз я пропоную послухати, як вирішили цю ситуацію ваші діти. (Звучить магнітофонний запис дитячих відповідей).

2. Зайчата прийшли з прогулянки з друзями і просять дозволу погратися разом з ними вдома. Що відповість їм мама? (Розбір батьками ситуації)

Ведуча: А тепер прошу до уваги варіант ваших дітей (Звучить магнітофонний запис дитячих відповідей)

3. Зайчата сіли пити чай. Бавилися і чашка в одного перекинулася. Темна пляма зіпсувала білу скатертину. Що робити з пустунами? (Розбір батьками ситуації)

Ведуча: Прошу послухати дитячу версію (Звучить магнітофонний запис дитячих відповідей)

4. Зайчики запросили до себе друзів у гості. Почались веселі ігри. Прийшла мама і ахнула - іграшки розкидані, сліди від брудних лапок на підлозі, стільчику і навіть на ліжку. Що робитизайчисі? (Розбір батьками ситуації).

Ведуча: І знову ж таки-відповіді ваших дітей (Звучить магнітофонний запис дитячих відповідей)

Ведуча: Хочу звернути вашу увагу на те, що коли ми пропонували дітям розв’язити дані ситуації, то давали установку на те, що вони будуть мамою і татком цих зайчат. І, звичайно ж, вони входили ні в чиї інші, а у ваші ролі. А їхні слова і дії - то пряме наслідування вас. І тому мені приємно, що у

вирішенні ситуацій ваші думки з дітьми сходяться в більшості випадків.

Ведуча: А зараз хочу запропонувати до вашої уваги ще одну гру. Назвали ми її „Дерево знань". Чому саме „Дерево знань"? Бо коли ви будете зривати листочки, на яких написані якісь педагогічні завдання і давати на них відповіді, то це буде не що інше, як обмін вашими знаннями з педагогіки, з питання виховання дітей. Кожна сім’я підходить до дерева, зриває листочок, обдумує. А кому буде дано право відповіді - вирішуйте самі.

(Обговорення педагогічних ситуацій батьками)

Ведуча: Дуже дякую, вам, шановні батьки, за успішне вирішення проблем, і за те, що в нас вдався обмін досвідом і думками з приводу виховання дітей.

А зарас - гра для розрядки. Я дозволю собі на деякий час розділити сімейні команди. Шановні тата, прошу вас сісти окремо від мам.

Гра називається : „Чи знаєте ви свою дитину". Я ставлю запитання, відповіді на них ви записуєте на аркушах паперу, а потім на моє прохання зачитаєте вашу відповідь.

Пропоную вам такі запитання:

1. Скажіть, будь-ласка, яка улюблена іграшка вашої дитини?

2. Яка улюблена казка вашої дитини?

3. Улюблений мультфільм вашої дитини?

4. Улюблена страва вашої дитини?

5. Улюблений одяг вашої дитини?

6. З ким найбільше дружить ваша дитина?

7. Яка ваго вашої дитини?

8. Який зріст вашої дитини?

9. Улюблений колір вашої дитини?

10. Улюблена квітка вашої дитини?

Ведуча: А тепер будемо звіряти ваші відповіді. Я дуже рада, що більшість відповідей зійшлося у вас. А в кого не зійшлися - не засмучуйтесь, адже де в деякій мірі був і жартівливий конкурс.

Шановні батьки ! Я буду дуже рада, якщо ви згодитесь зі мною в тому, що спільні погляди батьків на виховання дітей і спільні інтереси батьків та дітей у такій нелегкій справі як виховання дітей.

Мені дуже подобаються слова великого педагога В. Сухомлинського: „А від поганих дітей, дім можна вберегти" та педагога A.C. Макаренка: „Хороше, правильне виховання - це ваша забезпечена старість, ваша радість, погане виховання - це ваші сльози, ваше горе".

І наприкінці - сюрприз від тітей. (Музичний номер у виконанні дітей, танок дружби з батьками.)

Підготувала вихователь

Дошкільного навчального закладу №1 “Веснянка”

Лифенко Ольга Михайлівна

Анкета для батьків молодших та середніх груп

1. П.І.Б. та дата народження дитини ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2. Які захворювання були у дитини? Чи часто хворіє? Є якісь хронічні захворювання у дитини?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Як дитина засинає, спить, чи важко їй прокидатися?

________________________________________________________________________________________

4. Чи стабільний режим дня у Вашої дитини (підйом, вкладання спати, вечеря та ін.)

________________________________________________________________________________________

5. Як легко дитина йде на контакт з іншими дітьми, дорослими?

________________________________________________________________________________________

6. Як дитина реагує на яку-небудь заборону?

________________________________________________________________________________________

7. Чи слухняна Ваша дитина? Якщо ні, то чи караєте ви дитину? Як?

________________________________________________________________________________________

8. Яким іграм дитина віддає перевагу (спокійним, рухливим, розвиваючим та ін.)?

________________________________________________________________________________________

9. Чи є вдома якісь тварини? Як дитина відноситься до них?

________________________________________________________________________________________

10. Чи допомагає Вам дитина по господарству?

________________________________________________________________________________________

11. З ким Ваша дитина спілкується вдома більше?

________________________________________________________________________________________

12. Ви вважаєте свою дитину ввічливою?

________________________________________________________________________________________

13. Ваша із задоволенням йде дитина до дитячого садочка?

________________________________________________________________________________________

14. Що подобається Вашій дитині у садочку?

________________________________________________________________________________________

Тато _________________

Мама _________________


Шановні батьки!
Адміністрація та працівники дошкільного закладу (ясел-садка) комбінованого типу №1 "Веснянка" щиро дякують Вам за розуміння і підтримку, за створення комфортних умов, які відповідають санітарно-гігієнічним та естетичним вимогам.
(Звіт керіника ДНЗ№1 "Веснянка" за посиланням ( http://bilatserkva-dnz1.edukit.kiev.ua/administraciya/storinka_zaviduvacha/)


Детальніша інформація про надходження та витрати благодійних внесків кожного місяця розміщується в батьківських куточках кожної вікової групи:
За літній період в закладі були проведені слідуючі заходи щодо підготовки до нового навчального року(1.06.2013р. - 31.08.2013р.)

- ремонт центрального входу в приміщення ДНЗ, встановлено пандус 4568.00 гр.

/Files/images/vipusk/lto/DSC_0390.jpg

-ремонт стелі на коридорі -2500.00 гр.
-ремонт кабінету вчителя-логопеда -1270.00 гр.
-ремонт ганку гр.№3, і ганку біля підвального приміщення - 560.00 гр.
-заміна лінолеума гр№1; гр№8 - 9000.00 гр.

/Files/images/vipusk/lto/DSC_0383.jpg

-заміна вікон на металопластикові гр.№4 (2шт); гр№14(2шт) - 10500.00 гр.

/Files/images/vipusk/lto/DSC_0389.jpg/Files/images/vipusk/lto/DSC_0327.jpg

-косметичний ремонт харчоблоку, пральні - 280.00 гр.
-ремонт овочесховища: стелажі, трапи - 685.00 гр.
-ремонт електроплит - 600.00 гр.
-ремонт ігрових майданчиків - 245.00 гр.
-промивка системи опалення - 630.00 гр.
-завезли пісок в пісочниці - 850.00 гр.
-завезли відсів щебню - 425.00 гр.


Прибано:
-миючих засобів: 1529.65 гр.


Меблі - стінка дитяча(гр№6) - 990.00 гр., столи дитячі - 950.00 гр.
/Files/images/vipusk/lto/DSC_0336.jpg/Files/images/vipusk/lto/DSC_0347.jpg/Files/images/vipusk/lto/DSC_0334.jpg

-диван дитячий (гр№11; гр№12)

/Files/images/vipusk/lto/DSC_0362.jpg/Files/images/vipusk/lto/DSC_0364.jpg

Придбано:
-посуд - 960.00 гр.
-шліфувальна машинка - 400.00 гр.
-мотокоса - 800.00 гр.
-методичні посібники - 464.00 гр.

Консультація для батьків.

Шановні батьки! Ви є першими і найголовнішими педагогами для своєї дитини, прикладом у наслідуванні, головним порадником і просто найріднішою людиною, хто допоможе малюкові ввійти цей соціум адаптованим, підготовленим, знаючи, що поряд з ним є людина, яка допоможе, порадить, поспівчуває, порадується разом з ним.

Видатна українська діячка і педагог Софія Федорівна Русова говорила:

«Чим ближча родина до дитини, тим спокійніше дитина входить в цей широкий незвіданий світ, з упевненістю, що поруч з нею, рідні люди, які порадуються за її успіхи, і підтримають, допоможуть в разі невдачі…»

Будьте поряд, коли малюк пізнає світ кольорів, матеріалів, предметів. Залишайтеся з малюками, навчайте їх, передавайте їм свій досвід, уміння і навички, і навчайтеся разом з ними.

Перед початком занять знайдіть час для підготовки дитини до малювання, ліплення, чи конструювання з різних матеріалів чи аплікації. Зніміть зайві емоції, напруження, наберіться терпіння, налаштуйте малюка на робочий лад, і також допоможіть дитині у підборі і підготовці матеріалів для роботи.

Якщо це заняття із малювання, то приготуйте олівці, перегляньте їх, при потребі загостріть. Налийте в скляночку води, візьміть потрібний пензлик, фарби, палітру, серветку з тканини.

Ліплення. Приготуйте дощечку для ліплення, вологу серветку, стеку, глину або пластилін, або солоне тісто і предмет для зразку, з якого ви будете ліпити.

Аплікація та конструювання. Кольоровий папір чи картон, клей та пензлик для клею, підкладку для роботи, серветку для рук і для витирання зайвого клею, та іншого.

Різні діти по різному засвоюють матеріал. Тому необхідно обережно і коректно визначати складність і найоптимальніший обсяг завдань саме для вашого малюка. Можливо на перших заняттях від вас знадобиться більше вашої уваги і участі в процесі.

Перші заняття з малюнком можуть тривати 10-15 хвилин. Поступово тривалість їх можна збільшити до 40 хвилин. Коли дитина набуде початкових навичок, в тому чи іншому виді діяльності, вона може виконувати завдання більш самостійно.

Стежте, щоб під час занять ваш малюк сидів правильно, і правильно тримав потрібні знаряддя для роботи (пензлик, олівець, фломастер, ножиці). Також велику увагу приділяйте техніці безпеки при користуванні ножицями, та гострими предметами.

Навчання не завжди відбувається швидко і легко, тому наберіться терпіння. Якщо під час роботи виникнуть трудності, або помилки, допоможіть спокійно і доброзичливо виправити їх, а критика з вашого боку, має бути коректна і м’яка.

Не забувайте хвалити малюка, відзначати не лише завершену роботу, хоча це найголовніше, але й незакінчені його успіхи. Це допоможе дитині відчувати себе впевнено. Закінчувати заняття потрібно на позитивних емоціях.

Знайдіть для роботи дитини місце на поличці, столі. А також, якщо це картина, повісьте на видному місці на стіні, попередньо прикрасивши її рамкою.

В процесі навчання потрібно стимулювати інтерес до того, чи іншого виду діяльності, вчити відображати предмет в малюнку, ліпленні аплікації , попередньо читати книжки, переглядати в них ілюстрації, обговорювати сюжет, запропонувати дитині відображати когось із героїв, або сюжет твору повністю.

Обов’язково обговорюйте з дитиною колір, форму, фактуру, розмір предметів. Гуляючи на прогулянці, зверніть увагу малюка, на оточуюче середовище, та предмети в нім, та обов’язково на природу, та її живі та не живі об’єкти. Дайте можливість малюкові обстежити їх, при можливості доторкнутися, понюхати їх, та потім відтворити їх у ліпленні, малюванні, аплікації.

Вчити відображати оточуючий світ і його предмети, знайомлячи дитину методичним матеріалом, поетапних схем виконання та слушних порад.

Вихователь ДНЗ №1 Міщенко І.С.

/Files/images/2016_8_bereznya/arton306.jpg

"НАВЧАЄМО ДИТИНУ ПРАВИЛ БЕЗПЕКИ"

Адресу будинку , в якому проживаєте, та номери телефону мами й тата вивчіть зі своєю дитиною з раннього віку.

Б
удьте терплячі, навчайте дитину! Вона має бачити у Вас уважного та тавариського вчителя.

В
ірогідність травматизму дитини і побуті знизиться. якщо не пошкодувати часу й показати їй, як правильно правильно виконувати домашні справи.

Гидкий, брудний одяг - за ним іноді дитина приховує забиття живота або навіть пошкодження внутрішніх органів. Іноді діти. щоб уникнути покарання, приховують факт травми. Тому, перш ніж покарати дитину за брудний одяг, дізнайтеся. що з нею трапилося.

Д
озований досвід - це виховний прийом, коли дитині дають змогу переконатися, що водою та праскою можна обпектися. голкою - вколотися тощо. Це дасть змогу дитині уникнути багатьох помилок.

Е
лементарні правила безпеки дають змогу дитині уникнути складних ситуацій. Пам’ятайте, що заборону потрібно обгрунтувати.

Ж
иві домашні істоти можуть нанести травму дитині. Тож навчайте дітей обережно та дбайливо доглядати за ними, уникати небезпечних дій.

З
ахищайте своїх дітей, поки вони не подорослішають та зможуть захищати себе самостійно.

І
грашки та особисті речі дитина має тримати в порядку; привчайте дитину прибирати своє робоче місце - не лише для чистоти, а й для безпеки.

К
ислоту, лаки, розчинники та іншу побутову хімію не слід тримати в посуді від напоїв. Їх потрібно зберігати подалі від дітей.

Ліки. навіть вітаміни, можуть бути небезпечними для дітей. Тоожж дозуйте їх вживання дитиною, дотримуючись інструкцій та рекомендацій лікаря.

М
ультфільми та дитячі телепередачі є предметом для поглиблення знань дітей про правила безпечної поведінки. Обговоруйте з дітьми ситуації, у які потрапляють телевізійні герої, і спонукайте робити висновки.

Не захоплюйтесь наведенням дитині прикладів небезпечних ситуацій, що трапилися з її друзями чи іншими дітьми. Це може викликати у дитини страхи.

Особливо важливо гавчати дитину безпечної поведінки на власному прикладі. Діти копіюють Вашу поведінку -не забувайте про це.

Програми з безпеки життєдіяльності для дорослих не рекомендовано дивитися дітям, тому що вони подекуди містять кримінальну статистику, що шкодить психіці дітей.

Р
іжічі та колючі предмети зберігайте в спеціально відведеному місці та навчайте дітей користуватися деякими з них у вашій присутності.

С
ірники та запальнички - не іграшки для дітей. Тож не залишайте їх у доступних для дітей місцях.

Телефони екстриних служб дитина має знати напам’ять. Запишіть їх та розмістіть біля телефоного апарата.

У
певніться, коли виходите з дому ненадовго, що Ваша дитина зайнята цікавою грою і не буде шукати собі інше заняття, що може бути небезпечним.

Ф
акти, коли діти випадають з вікон та балконів, переконують, що вікна мають бути надійно зачинені, коли в кімнаті грають діти.

Холодна вода - ваш надійний помічник у випадку, якщо дитина забилася чи порізалася.

Ц
інуйте у своїй дитині впевненість та самостійність.

Ч
асто надмірна опіка не дає дітям змоги орієнтуватись у правильності прийнятого рішення в певній ситуації.

Ш
ироко використовувати електроприлади діти можуть з чотиричного віку, однак лише з Вашого дозволу та у Вашій присутності.

Щ
ітка, мило та зубна паста мають бути "друзями" дитини з раннього дитинства.

Юні дослідники - це чудово, але ліпше, якщо діти вивчатимуть механізми та проводитимуть досліди разом з дорослими або під їх наглядом.

Я
сно, чітко, зрозуміло пояснюйте дитині правила поведінки, а головне - дотримуйтеся їх самі.

/Files/images/2014grupi/03674179.jpg

.

Кiлькiсть переглядiв: 844

Коментарi

  • Дмитро

    2014-03-07 02:48:31

    Виробництво дитячих меблів в Білій Церкві http://bcmebli.com.ua/...